Pagina's

zondag 28 juli 2013

DIY || T-shirt bedrukken

Laatst was ik bij de Brandy Melville. Ze hebben zulke leuke dingen maar die leuke dingen zijn wel behoorlijk prijzig! Dus daarom dacht ik: 'Ik maak het zelf!' Ik heb al vaker T-shirts bedrukt met transferpapier dus dit was niet de eerste keer.




 Voordat ik begin eerst even sorry voor de iet wat wazige foto's.

Dingen die je nodig hebt:
- Schaar
- Transferpapier
- Bakpapier (wit)
- Wit T-shirt
- Strijkbout
- Strijkplank
- Een printer

Stap 1. Stap 1 is het intypen op Word welke tekst je wilt hebben.


 I love you to the moon and back is lettertype: Courier New

  Stay weird is lettertype: Traditional Arabic

2. Daarna print je dit uit op het tranferpapier. Let er wel op dat je het papier met de goede kant erin legt.  Met de ruitje naar boven. Waar je ook op moet letten is dat je het moet uitprinten in spiegelbeeld! Dat kan je instellen.


 Mijn T-shirts komen allebei van de H&M en waren 3 euro.


3. Nu moet je aan de slag met de strijkbout. Leg je T-shirt goed strak neer zodat er geen kreukels in zitten.

4. Daarna knip je de woorden uit.

 5. Dan leg je het op de plek waar je het wilt hebben en gaat de struikbout erover heen. Let er wel op dat je niet te lang erover heen moet gaan. Als het papier een beetje bruin word ben je er te lang over heen gegaan. Let dus goed op.

 6. Als je denkt dat het goed is haal je heel voorzichtig het papier eraf! Doe dat met alle woorden en dan heb je je zelf gemaakte T-shirt!


 7. Daarna pak je het bakpapier, het liefst wit anders heb je kans dat er bruine vlekken komen. En leg je dat erop. Ga er dan even met de bout overheen. Dit is zodat het ook blijft zitten in de wasmachine!


 Dan ben je klaar! Ik heb precies hetzelfde gedaan met het andere T-shirt.
































Wat ik alleen vergeten was bij het andere T-shirt is op er een stuk karton onder te leggen. Omdat het anders misschien doordrukt.






En daarna er weer met het bakpapier en de strijkbout overheen! Niet vergeten he! Want je wilt wel dat het mooi blijft zitten allemaal. 

Ik ben heel erg tevreden met het resultaat! En neem ze mee in mijn koffer op vakantie! Vinden jullie dit ook een leuke DIY? Ga je hem ook doen? Ik hoop dat jullie het leuk vonden! 

Liefs, Claire

Geen opmerkingen:

Een reactie posten