Pagina's

maandag 11 maart 2013

Dingen van vroeger.

Dit artikel maak ik omdat ik eraan moest denken dat ik mijn kamer op moet ruimen. Maar ik dat nooit zo goed kan. Waarom niet? Omdat ik altijd leuke boekjes, tekeningen en vriendenboekjes tegen kom. En daar moet ik dan wel even doorheen bladeren. In al die boekjes bij elkaar staat zowat mijn leven beschreven :) Natuurlijk niet letterlijk maar wel wat mij bezig hield op dat moment. Ik schreef op wat ik leuk vond en wat ik later wou worden.
Vroeger in van die vriendenboekjes schreef ik altijd op: moeder en juf. Toen ik nog kleiner was wou ik politie worden :) In de laatste jaren is dat heel vaak veranderd. Ik wou opgegeven moment modeontwerpster worden en toen weer stylist. En toen weer modejournalist.

Allemaal omdat ik het in een film zag en ik het zo leuk vond! In een ander boekje zag ik weer staan dat ik binnenhuisarchitect wou worden en in een ander boekje wou ik weer actrice worden :) Ik ben er dus nooit zeker van geweest. Want ik wisselde zowat om de maand omdat ik weer een ander leuk beroep ontdekte. Visagiste kwam doordat ik vroeger op een feestje was waar we heel 'mooi' werden opgemaakt. En toen wisselde ik weer naar 'kinderoppasjuf' zo noemde ik het of ik wisselde naar 'iets met tekenen' Ik wou dus eigenlijk alles worden. Op dit moment ben ik er nog steeds niet zeker van. Dat hoeft ook nog niet maar erover nadenken kan geen kwaad. Wat me nu leuk lijkt is kleuterjuf. Met kleine kinderen werken knutselen en ze dingen leren :)
Ik vond ook nog andere boekjes. Ik maakte namelijk altijd boekjes met mijn beste vriendin. In die boekjes schreef ik geheim schrift, geheime tekens en geheime teksten :) Eigenlijk beschreef ik gewoon de dag als een soort dagboek maar niemand mocht het lezen. Behalve ik en mijn beste vriendin.
Ook vond ik boekjes met hele verhalen erin! Soms vol met spellingfouten :) Een verhaal over een muis die bloemen ging plukken en doordat een heks de bloemen afpakte durfde de muis nooit meer bloemen te plukken. Of over 3 spoken die kinderen gingen later schrikken. Ik moest er soms wel een beetje om lachen. Maar ik heb ook hele serieuze verhalen geschreven. Mijn kast ontploft bijna als het om boekjes, tekeningen en schriftjes gaat, maar ik zal ze nooit weggooien.
Liefs, Claire

Heb jij ook nog veel vriendenboekjes van vroeger? En wat wil jij worden later?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten